Πρωτοβουλία για Διαφάνεια στη Μητρόπολη Κορίνθου
Για όποιον δεν έχει διαβάσει το άρθρο «Τα Ράσα Δεν Κάνουν Τον Παπά» και τα σχόλια που το συνοδεύουν, συνιστώ να το κάνει, διαφορετικά δεν θα κατανοήσει το παρόν.
Σε σχέση λοιπόν με την πρόταση που κατετέθη εκεί έχω να πω τα εξής:
Θα αναλάβω την πρωτοβουλία να αναρτήσω μιά σελίδα στο διαδίκτυο με θέμα τη συλλογή υπογραφών υπέρ ενός κειμένου που θα ζητά από το νέο μητροπολίτη να εγκαθιδρύσει θεσμούς οικονομικής διαφάνειας και κοινωνικής λογοδοσίας στην Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου. Το κείμενο αυτό θα διαμορφωθεί όσο το δυνατόν συλλογικότερα και παρακαλείται όποιος επιθυμεί να συμμετάσχει. Τεχνολογία wiki δυστυχώς δεν θα χρησιμοποιηθεί λόγω έλλειψης χρόνου και τεχνογνωσίας. Αν κάποιος εθελοντικά μπορεί να προσφέρει πρέπει να το δηλώσει μέχρι την Κυριακή 3 Σεπτέμβρη. Για να καταχωρηθεί η υπογραφή (ναι) ή η απαρέσκεια (όχι) οποιουδήποτε επισκέπτη στο προτεινόμενο κείμενο, θα πρέπει αυτός να καταχωρήσει τα στοιχεία της ταυτότητάς του και να δηλώσει ότι τουλάχιστον διαμένει ή εργάζεται ή κατάγεται από την Κορινθία. Τυχόν προτάσεις, ενστάσεις, διαφωνίες, υποδείξεις, συμβουλές κτλ θα κατατίθονται όχι επιτόπου στη νέα ιστοσελίδα αλλά εδώ στο blog, στα σχόλια του παρόντος και μόνο άρθρου. Το τελικό αποτέλεσμα (πόσα ‘ναι’ και πόσα ‘οχι’) θα κοινοποιηθεί στον τύπο.
Κατά τρόπο που δεν επιδέχεται διαφωνία, δηλώνω ότι το κείμενο δεν θα ασχοληθεί σε καμία περίπτωση με τα πεπραγμένα του αποθανόντος μητροπολίτη Παντελεήμονα. Δεν με ενδιαφέρει το τι ακριβώς έγινε, όπως δεν με ενδιαφέρει τι έγινε κατά τη θητεία του Δαμασκηνού, του Μιχαήλ κτλ. Η ομολογία της αποτυχίας του Παντελεήμονα στην ιδιόχειρη διαθήκη του μου αρκεί. Αν απαιτείται οποιαδήποτε διερεύνηση αστυνομικού ή δικαστικού τύπου, υπάρχουν γι αυτό οι εντεταλμένοι θεσμοί. Επίσης, τυχόν ζουμερές λεπτομέρειες με αφήνουν ολότελα αδιάφορο. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να επαναπροσδιοριστεί η σχέση της κορινθιακής κοινωνίας με τη μητρόπολη Κορίνθου, στον οικονομικό τομέα. Για να μη φτάσει κανείς ξανά να αμφισβητήσει τις ικανότητες, την αφοσίωση και την αρετή του μητροπολίτη. Για να αυξηθεί το κύρος της μητρόπολης. Για να εμπεδωθεί ένα κλίμα διαφάνειας επ’ωφελεία αμφοτέρων.
Το κείμενο θα πρέπει να έχει συνταχθεί το αργότερο μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου προκειμένου να είναι διαθέσιμο προς υπογραφή για 20 τουλάχιστον ημέρες μέχρι την προσδοκώμενη ημερομηνία εκλογής του νέου μητροπολίτη (10 Οκτώβρη). Από την πρώτη στιγμή της ανάρτησης του τελικού κειμένου θα κληθούν οι φερόμενοι ως υποψήφιοι νέοι μητροπολίτες αλλά και οι εκλεγμένοι δήμαρχοι, ο νομάρχης, οι βουλευτές του νομού όπως και οι υποψήφιοι δήμαρχοι και οι υποψήφιοι νομάρχες, να λάβουν επώνυμα θέση. Στην τελική δε ανακοίνωση προς τον τύπο, θα γίνει ιδιαίτερη μνεία για τη συμμετοχή ή την άρνηση συμμετοχής τους. Η ανακοίνωση δε προς τον τύπο, θα εκδοθεί οπωσδήποτε προ των επερχομένων εκλογών και μένει να κριθεί αν θα γίνει και μία ή δύο ημέρες πριν την εκλογή του νέου μητροπολίτη.
Αυτά προς το παρόν και θα επανέλθω σύντομα με τη διεύθυνση της ιστοσελίδας.
MIKE εύγε
Συμφωνώ
Προχωράμε
Νομίζω mike ότι αυτή που περιγράφεις είναι μια λογική διαδικασία παρέμβασης οπότε είμαι σύμφωνος. Συμφωνώ επίσης με το να μην μπούμε δημόσια στη διαλεκτική περί Πεντελεήμονα διότι δεν νομίζω ότι δεν οδηγεί πουθενά. Από την άλλη, το σκεπτικό μας νομίζω δεν θα πρέπει να έχει τη λογική της οικονομικής “αστυνόμευσης” του νέου μητροπολίτη αλλά την συνεργασία ανάμεσα στον ποιμένα και το ποίμνιο. Τελικά, αν όλα είναι καλά οικονομικά τότε δεν θα πρέπει να υπάρχει λόγος για κρυφές περιοχές.
Αυτά προς το παρόν
Οι μόνοι πραγματικοί ποιμένες που έχω συναντήσει εγώ τουλάχιστον, είναι κάποιοι, ελάχιστοι μοναχοί στο Αγιον Όρος. Δεσπότες που έχουν κοσμική, οικονομική εξουσία, δεν μπορεί είναι ποιμένες ψυχών. Ας εξαιρεθεί ο Αναστάσιος Αλβανίας. Κατανοώ βέβαια ότι εδώ ο όρος χρησιμοποιείται καταχρηστικά, οπότε εντάξει. Από τη στιγμή που οι δεσπότες επιλεγουν την αδιαφάνεια στην διαχείριση του δημόσιου χρήματος ( ειτε των πιστών είτε του κράτους), ας γνωρίζουν ότι κάποιοι πολίτες, πιστοί ή μη, θα φωνάζουν ότι δεν τρώνε κουτόχορτο. Ωστε να μην μπορεί ο επόμενος δεσπότης (ποιμένας?) να αφοριζει συλλήβδην το ποίμνιό (?) του, όπως έκανε ο προηγούμενος.
Πάντως, αγαπητέ spirit, δεν κατανοώ πώς είναι δυνατόν να μπείς σε διάλογο με το νέο μητροπολίτη, αν δεν του αναγνωρίζεις το ρόλο του ποιμένα. Το θέμα είναι να αφοσιωθεί σε αυτόν ακριβώς το ρόλο και όχι στον πλουτισμό. Επίσης, οι μοναχοί δεν είναι ποιμένες εξ’ορισμού, είναι μοναχοί, δεν έχουν ποίμνιο. Μη βιάζεσαι, έχουμε δουλειά να κάνουμε.
Καμία έκπληξη, κανείς δεν προσφέρθηκε εθελοντικά να βοηθήσει.
Εντάξει ΜΙΚΕ δεν θα διαφωνήσω για το ποιός είναι ποιμένας ή όχι. Σεβαστές όλες οι απόψεις.
Δεν καταλαβαίνω όμως τι εννοείς διάλογο με το νέο μητροπολίτη. Ασφαλώς όχι ομάδα που θα διαβουλεύεται και θα συνεδριαζει για να συμφωνήσει (με ποιον άραγε!) για το πως θα γίνεται η οικον. διαχείριση της μητρόπολης.
Εγώ φαντάζομαι ένα κειμενο που θα φωνάζει “είμαστε εδώ και σας παρατηρούμε”. Δεν θα υπάρξει ομάδα. Δεν ξέρω τι βοήθεια θες. Εγώ είμαι εδώ, δεν ξέρω πολλά διαδικτυακά και μπορώ να βοηθήσω στο κείμενο.
Η δική μου έκπληξή είναι ότι, ως κάτοικος Κορινθίας αν και ξενομερίτης, σοκάρομαι όταν διαβάζω τη διαθήκη του Παντελεήμονα, που είναι χαστουκι στο πρόσωπο των Κορινθίων, επωνύμων και ανωνύμων, πιστών και μη, και δεν αντιδρά κανείς. Πως να το εξηγήσουμε αυτό??
Ακούει κανείς??
Αγαπητέ Spirit,
όταν στέλνεις μία επιστολή έστω και στον τύπο, ανοίγεις έστω και άτυπα ένα διάλογο με το νέο μητροπολίτη, αφού άλλωστε θα του ζητάμε να τοποθετηθεί σε μερικά θέματα. Ο διάλογος δεν θα έχει ασφαλώς τη μορφή που περιγράφεις ως απευκταία, θα είναι ένας ανοιχτός, δημόσιος διάλογος μεταξύ των υπογραφόντων (και όχι των συντακτών ή κάποιας ομάδας) και του νέου μητροπολίτη. Αν τώρα ξεκινήσουμε με προσβολές για την άλλη πλευρά, λέγοντας ‘όποιος είναι δεσπότης δεν είναι ποιμένας’ κτλ, τότε δε χρειάζεται να στείλουμε καμιά επιστολή, ας πάμε να πιούμε καμιά μπυρίτσα μεταξύ μας και να πούμε ό,τι θέλουμε. Ούτε το κείμενο αυτό πρέπει να έχει τη μορφή show-off, δηλαδή και καλά εμείς οι ασυμβίβαστοι, ενώ εσείς ξέρουμε τι είστε. Εδώ έχουμε ένα στόχο: τη διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση της μητρόπολης. Θα ξεκινήσουμε όσο πιό ήπια και ευγενικά αλλά ουσιαστικά μπορούμε και ΘΑ ΜΕΤΡΗΣΟΥΜΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ. Από εκεί και πέρα, και αν δεν μας πάρει εν τω μεταξύ η νύστα στον καναπέ, σχεδιάζουμε και το επόμενο βήμα μας.
Τώρα σχετικά με τη βοήθεια. Πόσες υπογραφές φαντάζεσαι εσύ ως minimum? Πώς θα μαζευτούν; Από το site στο διαδίκτυο (που έχει ήδη δρομολογηθεί) μήπως; Αντε έτσι να μαζέψουμε 30-40. Είναι κανείς διαθέσιμος να κάτσει πχ σε ένα stand στον πεζόδρομο ή στα καλάμια δύο σαββατοκύριακα για να μαζέψει υπογραφές; Να το θέσω και αλλιώς: υπάρχει κανένας πολιτικός φορέας διαθέσιμος να σηκώσει το θέμα;
Πείστηκα από όσα γράφεις για το ύφος της επιστολής. Για το διάλογο, εγώ δεν μπορώ να εννοήσω άλλο διάλογο εκτός από αυτόν που γίνεται στον αέρα. Ούτε τραπεζάκια για υπογραφές, με τίποτε ασφαλώς πολιτικός φορέας, αλλιώς πάμε για κόμμα. Ύστερα δεν μπορώ να φανταστώ κάποιον που υπόγραψε την επιστολή να διαλέγεται (με ποιον? εκπροσωπώντας ποιόν άραγε ?) αλλιώς πάμε για προβαλλόμενους ηγέτες σε πονηρούς προεκλογικούς καιρούς. Βοήθεια δεν περιμένω από κανένα, παρά μόνο από ένα δυνατό κείμενο, που μπορεί πχ να διαφημιστεί στα τοπικά μμε ότι παράγεται στον αέρα από όποιον θέλει. Όταν κλείσει το κείμενο μπορεί να διακινηθεί χέρι-χέρι σε γνωστούς. Εμένα μου φτάνουν και 10 υπογραφές που θα έχουν μια βαρύτητα. Σημασία δεν έχουν τόσο οι αριθμοί αλλά το κείμενο και ο τρόπος που δημιουργήθηκε. Να δούμε και τη δυναμική του bloging ντε!!
Δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχει, με συναρπάζει όμως η σύλληψη. Αξίεζει τον κόπο να δοκιμάσουμε τους εαυτούς μας και το bloging.
Όμως ο καλύτερος τρόπος να ξεκινήσεις είναι να ξεκινήσεις.
το bloging δεν είναι παρά ένα μέσο. Σύγχρονο, αλλά μέσο. Δεν με ενδιαφέρει το bloging αυτό καθεαυτό, ούτε θα πειραματιστώ με επιστολές κτλ για να δώ τη δυναμική του. Μέσα είναι και τα ΜΜΕ (το ξέρεις ότι κάποιοι ζητούν χρήματα για όποια δημοσίευση; η λέξη ρεπορτάζ τους είναι άγνωστη). Μέσα είναι και οι πολιτικοί φορείς, είτε είναι κόμματα είτε συνδυασμοί ενόψει εκλογών. Εμένα με ενδιαφέρει ο στόχος. Αν είναι να εγκαθιδρυθούν θεσμοί διαφάνειας στη μητρόπολη, δεν θα με πείραζε καθόλου αν 1,2 ή 22 κόμματα στήριζαν μιά τέτοια πρωτοβουλία (εννοείται πως εξαιρείται το καπέλωμα). Άλλωστε εγώ στις επερχόμενες εκλογές δεν είμαι πουθενά υποψήφιος, ούτε έχω γραμμάτια να εξοφλήσω. Στόχος το ξαναλέω, δεν είναι το bloging, είναι η διαφάνεια.
ΟΚΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ
Συμφωνώ με όσα λες και έχω την ευκαιρία να εξηγηθώ. Ποσώς με ενδιαφέρει η νέα σύγχρονη τεχνολογία. Αν όμως το bloging μπορεί να ταρακουνήσει την κοινωνική μακαριότητα, αν μπορούν δηλ. κάποιοι άνθρωποι να προβάλουν τις ιδέες τους χωρίς να πληρώσουν κανένα, αν μπορούν να συζητήσουν και να δράσουν χωρίς κεντρικό έλεγχο, χωρίς μηχανισμούς, χωρίς σκοπιμότητες, τότε το bloging είναι σπουδαιότερο από τη βουλή, το δήμο, τα μμε και αυτό πρέπει να το αναφωνήσωμε με μια φωνή, με μια ψυχή. ΟΚΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ. Εσύ γράφεις ότι διαβάζουν αυτές τις γραμμές δεκάδες άνθρωποι κάθε μέρα. Αυτό είναι μια νέα πρωτόγνωρη για την ανθρωπότητα διάσταση της δημοκρατίας και από αυτή την άποψη ΝΑΙ το bloging είναι στόχος και μάλιστα πολύ σημαντικός. Με λύπη μου παρατηρώ ότι χρειάζεσαι στήριξη παρατάξεων. Αλίμονο αν δεν έχουν δύναμη οι ιδέες και χρειάζονται μηχανισμούς. Δεν το πιστεύεις αυτό αλλιώς δεν θα ξεκινούσες το blog σου. Αν πάλι εκτιμάς ότι το bloging δεν μπορεί να σηκώσει το εγχείρημα, τότε ας το αφήσουμε να δυναμώσει λίγο ακόμη.
Μα μπορεί μια επιστολή να συμβάλει στην δημιουργία θεσμών διαφάνειας στη μητρόπολη? Ας μην γελιόμαστε, οι μηχανισμοί αυτοπροστατεύονται αποτελεσματικά.
Τότε γιατί η φασαρία? Για να δείξουμε ότι είμαστε εδώ και τους παρατηρούμε και αυτό είναι άλμα σε σύγκριση με την εκκωφαντική σιωπή που ακολούθησε τη διαθήκη τους μακαρίτη.
Και γιατί είναι κακό το πείραμα παρακαλώ? Οι βεβαιότητες μας τελείωσαν. Ας πειραματιστουμε!
Τι κάνουμε εδώ, βιβλιο θα γράψουμε?
Η διεύθυνση για την ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας κατοχυρώθηκε και είναι “www.diafani-mitropoli.gr”. Βέβαια, δεν δουλεύει ακόμα αλλά θα γίνει κι αυτό.
Καλημέρα συντοπίτες και μη. Απ’ ότι φαίνεται οι μη συντοπίτες είναι περισσότεροι αλλά δεν πειράζει όσο περισσότεροι είμαστε τόσο καλύτερα.
Σχετικά με την επιστολή νομίζω ότι η προσέγγιση του mike είναι δόκιμη προς το παρόν τουλάχιστον ή για να το πούμε καλύτερα μέχρι να δούμε με μεγαλύτερη ακρίβεια ποιοί είναι υποψήφιοι και τέλος πάντων προς τα που πάει η εκλογή. Διότι αν η εκλογή πάει σε άνθρωπο με “παρελθον αμαρτωλό” όχι κατ’ ανάγκην οινικό αλλά και πνευματικά βεβαρημένο ίσως και εμεις να ανεβάσουμε “γράδα” σε μελλοντική ανακοίνωση ή σε κάποια πρωτοβουλία ή παρέμβαση που θα που κάνουμε. Από την άλλη δεν θα πρέπει να ισοπεδώνουμε όλους τους Μητροπολίτες προς τα κάτω και να θεωρούμε από πριν οτι δεν είναι σωστοί. Πολύ σωστά ο spirit ανέφερε τον Αναστάσιο αλλά μαζί μ’ αυτόν μπορείς να βάλεις τον Νικόλαο της Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, τον Ιωαννίνων και πολλούς άλλους κληρικούς που ζουν ανάμεσά μας και είναι φωτεινά παραδείγματα που πραγματικά αναπαύουν τις ζωές των συνανθρώπων μας. Αλλά δεν είναι είναι αυτό το ζήτημα μας τώρα.
Συμφωνώ και ‘γω ότι αυτή η προσπάθεια είναι μια δημόσια δήλωση “είμαστε εδώ και σας παρακολουθούμε”. Πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου οτι δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή ποιά θα είναι η εξέλιξη και η πορεία της. Μπορεί να είναι μια διακίνηση ιδεών ανάμεσά μας αλλά μπορεί η δυναμική της συγκυρίας να την προωθήσει σε άλλο επίπεδο. Μια δοκιμή θα μας πείσει. Αυτό που νομίζω ότι πρέπει να διατηρήσουμε είναι η ανεξαρτησία αλλά από αυτό που μπορώ να καταλάβω από τον mike αυτή είναι και η δική του προτεραιότητα και δεν ανησυχώ.
Όσον αφορά την στήρηξη κομμάτων δεν βλέπω να υπάρχει πρόβλημα αν αυτό που κάνουμε συμφωνεί και τις δικές τους προτεραιότητες αλλά επειδή δεν είμαστε χθεσινοί στην πιάτσα αυτό θα πρέπει να γίνει χωρίς καπέλωμα όπως αμέσως σχολίασε ο mike. Έτσι λοιπόν η εκδοχή των κομμάτων δεν είναι κακή αλλά ο τρόπος που θα γίνει είναι σημαντικός.
Αυτά προς το παρόν.
Μετά από χίλια-μύρια βάσανα, τηλέφωνα, fax, email κτλ, αλλά και τα αναγκαία έξοδα, πιστεύω ότι αύριο το πρωί, η ιστοσελίδα http://www.diafani-mitropoli.gr θα είναι ‘up & running’!! Ετοιμάστε τις παρεμβάσεις σας!!
Τι έγινε ρε παιδιά, τα έγραψα όλα τόσο καλά;
Νιώθω αηδιασμένος από το απαράδεκτο, βυζαντινό παρασκήνιο για την επιλογή του νέου μητροπολίτη. Η αδιαφάνεια και η συναλλαγή οργιάζουν. Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος (Χουντόδουλος θα έπρεπε να λέγεται) ήρθε στην Κορινθία, κάλεσε όλο το ακροδεξιό συνάφι του νομού και τα είπανε στον Όσιο Πατάπιο. Αίσχος! Αλλά τι άλλο να περιμένεις από αυτόν. Τον ξέρουμε πιά! Μας βοήθησε να τον μάθουμε καλύτερα και το εξαιρετικό βιβλίο του κου Βασιλάκη. Το φτύσιμο ανήκει όλο στους κορίνθιους (ακρο)δεξιούς συνομιλητές του.
Mike,
στο κείμενο προτείνεις μια συγκεκριμένη λύση, αυτή των 7 διακόνων. Αυτό, νομίζω, είναι λάθος. Εμας δε μας ενδιαφέρει πως θα γίνει πράξη η διαφάνεια, αλλά να γίνει! Προτείνω λοιπόν να παραμείνει έστω το κείμενο ως έχει με τους 7 διάκονους, αλλά να προστεθεί μιά φράση που να λέει περίπου “ή όπως αλλιώς μπορεί αυτό να επιτευχθεί”.
ΜΙΚΕ
συμφωνώ με την τελευταία παρατήρηση. Μπορείς να την προσθέσεις ή να φτιάξεις μια διατύπωση που να την εννοεί σαφώς? Κατά τα άλλα η δουλειά σου και το κέιμενο είναι πολύ καλά.
Παιδιά, το χρονικό περιθώριο που είχε αρχικά (και έγκαιρα) τεθεί για τη διαμόρφωση της επιστολής έχει παρέλθει. Η επιστολή δόθηκε Τετάρτη μεσημέρι σε τοπική εφημερίδα προς δημοσίευση (Πολίτης) και συνεπώς καμία περαιτέρω αλλαγή δεν είναι δυνατή. Τώρα είναι η ώρα των υπογραφών. Περιμένουμε τις δικές σας και των γνωστών σας!
Αναδημοσιεύω από την Ελευθεροτυπία της 22ας Σεπτεμβρίου:
Πέθανε ο μητροπολίτης, «πέταξαν» τα κειμήλια
Στο παρασκήνιο της πλήρωσης της Μητρόπολης Κορίνθου κυριαρχούν ήδη εξωεκκλησιαστικοί παράγοντες και το βάρος της εκλογής βρίσκεται αλλού. Ενδεικτικά της κατάστασης που κυριαρχεί στη διοικούσα Εκκλησία είναι όσα περιγράφει με επιστολή προς την Ι. Σύνοδο, από τις 4 Σεπτεμβρίου, ο μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος που έχει αναλάβει τοποτηρητής. Την επιστολή έφερε χθες στη δημοσιότητα ο ρ/σ Φλας. Αξίζει να σταθεί κανείς σε δύο σημεία:
Ο Καλαβρύτων ζητά από την Ι. Σύνοδο έπειτα από αίτημα δημοσιογράφων της Κορίνθου, να σφραγιστούν τρεις κατοικίες του αείμνηστου μητροπολίτη Κορίνθου Παντελεήμονα, στη Μυτιλήνη, στο Παγκράτι και στην Πεντέλη, «προκειμένου να εντοπιστούν και να διασφαλιστούν» κάποιοι «υπηρεσιακοί φάκελοι και όσα υπηρεσιακά έγγραφα ευρίσκονται εδώ ή εκεί διεσπαρμένα». Ο ιεράρχης, όπως προκύπτει, για να πληροφορηθεί όσα αφορούν θέματα εγγράφων ή φακέλων, δεν επικοινώνησε με κάποιο συνεργάτη κληρικό του εκλιπόντος μητροπολίτη ή στέλεχος της Μητρόπολης Κορίνθου αλλά με την οικονόμο του, Λούλα Μοναστηριώτου. Εκείνη, όπως αναφέρει, τού είπε τηλεφωνικά ότι «εις χείρας της δεν υπάρχουν φάκελοι, κ.λπ. υπηρεσιακά έγγραφα».
Ο τοποτηρητής της Μητρόπολης Κορίνθου τονίζει επίσης ότι έχουν αφαιρεθεί έπιπλα μεγάλης αξίας και ιστορικής σημασίας, μεταξύ αυτών και το γραφείο του Ελευθερίου Βενιζέλου, που είχε λάβει δώρο ο μητροπολίτης Δαμασκηνός, ένας αρχιερατικός θρόνος και η τραπεζαρία με τα καθίσματα. Η Ι. Σύνοδος, αν και έχουν περάσει πάνω από δύο εβδομάδες, δεν έχει δώσει απάντηση.
Τελικα αν συγκρινουμε τις επισκεψεις με τις υπογραφες θα καταλαβουμε οτι καποιοι ανθρωποι ειναι μονο λογια και ειναι κριμα να λενε οτι αγωνιζονται καποιοι και ενδιαφερονται για τον τοπο τους αλλα να φοβουνται εστω την υπογραφη τους να βαλουνε δηλαδη για κατι αλλο ακομα πιο σημαντικο τι θα γινοταν?
Αυτη η ενεργεια μου θυμησε μια παλια ιστορια που ξεκινησαμε 40 ατομα και στο τελος μολις γυρισα το κεφαλι πισω ειχαμε μεινει 2 και μετα λενε καποιοι οτι οι πολιτικοι και γενικα οι παραγοντες της πολης κανουν οτι θελουν λογικο δεν ειναι αφου εχουν να κανουν με ανθρωπουν προβατα οι οποιοι δεν αντιδρουν με εργα απλα με λογια .
Αυτα ειναι καποια λογια δυσαρεσκειας διοτι περιμενα αυτη η κινηση για την μητροπολη να εχει πολη μεγαλυτερη απηχηση αλλα ….
Μου κάνει πράγματι εντύπωση η έκπληξή για την “ολιγάριθμη” συμμετοχή. Οσοι δεν γεννήθηκαν χτες, γνωρίζουν οτι από την προϊστορική εποχή ως σήμερα πάντα λίγοι βρίσκονται μπροστά.
Εγώ πιστεύω ότι ο αριθμός των υπογραφών είναι μια χαρά, και πρέπει να συζητήσουμε πλέον το πως θα προβληθεί το ζήτημα για να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή απήχηση. Γκρίνια βλέπω (και δικαίως) μπόλικη στο blog για τούτο και για το άλλο. Καμιά θετική σκέψη βρε παιδιά, καμιά πρωτοβουλία έτσι για να ξυπνάνε τα αίματα?
Για μιά στιγμή!!
Γιατί να είναι διαφορετικά; Πώς θα γινόταν διαφορετικά; Εγώ έστησα τη σελίδα, έγραψα το κείμενο, τη δημοσίευσα στον τοπικό τύπο, μίλησα σε φίλους και γνωστούς, έστειλα περί τα 150 email. Αν υπήρχαν 2-3 ακόμα με την ίδια ζέση τότε το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό. Αν θέλετε λοιπόν να γκρινιάξετε ευχαρίστως, αλλά στους εαυτούς σας παιδιά!
HABEMUS PAPAM
Προέκυψε Διονύσιος λοιπόν.
ΜΙΚΕ,
τι προτείνεις? πότε βγαίνει το κείμενο και πώς? Τέλος η γκρίνια και εμπρός για δουλειά.
«Ο Επίσκοπος όταν συκοφαντείται και διασύρεται σιωπά και συγχωρεί. Όταν όμως αλλοιώνεται το πολίτευμα της Εκκλησίας η σιωπή δεν συγχωρείται. Τότε διαμαρτύρεται και διαχωρίζει την θέση του. Είναι τραγικό να διαπιστώνει κανείς Ιεράρχες να ξεπουλάνε την ελευθερία τους για ένα κομμάτι … ψωμί». Αυτά δήλωσε ο Μητροπολίτης Θηβών Ιερώνυμος και απεχώρησε από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας η οποία εξέλεξε τον Διονύσιο. Πώς σας φαίνεται;
@ spirit,
εγώ προτείνω την αποστολή της επιστολής μετά των υπογραφών στη μητρόπολη Κορίνθου με fax ή συστημένη επιστολή και την ταυτόχρονη κοινοποίησή της στον τοπικό (ίσως και όχι μόνο) τύπο. Είναι βέβαιον ότι σχεδόν το σύνολο του τοπικού τύπου θα την θάψει όπως έκανε και με την έναρξη της πρωτοβουλίας όταν ενημέρωσα όλα τα τοπικά μέσα (ακόμα και επαρχιακά ραδιόφωνα).
Μόνο που ΔΕΝ προτίθεμαι να το κάνω εγώ. Όποιος επιθυμεί, εκεί είναι η επιστολή, εκεί είναι και οι υπογραφές, ας κάνει κάτι. Δεν θα παίξω άλλο το ρόλο του μουλαριού που τραβά το κάρο και οι υπόλοιποι να κοιτούν από απόσταση και να κριτικάρουν (όταν δεν λοιδωρούν).
ΜΙΚΕ
συμφωνώ με τη διαδικασία,
νομίζω ομως ότι η κατάλληλη στιγμή για την επίδοση της επιστολής είναι στο τέλος του μήνα μετά τον εκλογικό σαματά, όταν θα γίνει η επίσημη ενθρόνιση και θα υπάρξει σχετική δημοσιογραφική επικαιροτητα. Όσο διαρκούν οι εκλογές, η επιστολή δεν θα δει δημοσιότητα.
Κατά τα άλλα ας έχουμε γερό στομάχι όσοι υπόγραψαν να ακούσουμε τα μύρια όσα. Δεν πειράζει, έτσι θα πορευτούμε.
03/12/2006
Θα ήθελα να ενημερώσω όσους ενδιαφέρονται ότι η επιστολή με τις υπογραφές κτλ εστάλη το πρωί της Παρασκευής, 1ης Δεκεμβρίου, με fax στη Μητρόπολη Κορίνθου, και την ίδια ημέρα επαναδημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία εφημερίδα ‘Πολίτης’.
Αναμένουμε πλέον την απάντηση του Διονύσιου του Γ’ και η σχετική σελίδα έχει αναρτηθεί στον ιστοτόπο http://www.diafani-mitropoli.gr
ΜΙΚΕ
νομίζω ότι θα πρέπει να πάει σε όλα τα τοπικά μμε κατ’ αρχήν, και αργότερα στα αθηναικά μαζί με τις υπογραφές που δεν έγραψε “Ο ΠΟΛΙΤΗΣ”. Μπορούμε να το στείλουμε με e-mail.
Tι λές?
@ spirit
συμφωνώ, κάνε το!
Η επιστολή και οι υπογραφές εστάλησαν σε όλα τα τοπικά μμε σήμερα. Για να δούμε!
Εγώ δεν διάσα την επιστολή, αλλά θέλω να αφήσω ένα πολύ σημαντικό σχόλιο. Αν και έντονα θρησκευόμενο άτομο παρατηρώ ότι στην Ιερά Μονή Παναγίας Λέχωβας στο Κρυονέρι συμβαίνουν σημεία και τέρατα. Οι μοναχές έχουν δημιουργήσει μια “αυλή” γύρω τους (ένας κυρ-Παναγιώτης απ’ τον Πειραιά, μια κυρά Μαρία, ένας κυρ-Μήτσος και άλλοι πολλοί, οι οποίοι κάθε λίγο και λιγάκι βγαίνουν για εράνους στο Κιάτο και σε άλλες περιοχές. Τα ποσά που συγκεντρώνονται ειναι τεράστια. Δεκάδες εκδρομές κάθε εβδομάδα πραγματοποιούνται στη Μονή και τα “κέρδη” πλέον εκτινάσσονται. Δεν ξέρω που πάνε τόσα χρήματα, αλλά εγώ έχω κολαστεί. Έπειτα οι κήποι, τα κελιά (ούτε ξενοδοχεία στη Μύκονο δεν έχουν τέτοια πολυτέλεια), ο χώρος γενικά και η συμπεριφορά όλων εκεί μου δημιουργούν μια άποψη για μεγάλο φαγοπότι. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θέλω κανείς, όπως και εγώ να χάσει μέρος της Πίστης του απέναντι στο Μοναδικό Αληθινό Θεό απο τέτοιου είδους πράξεις.
Αγαπητέ ανώνυμε,
το σχόλιό σας κατεγράφη. Ας δείξουν την ευαισθησία τους αυτοί που πρέπει. Αλλά εδώ, δεν λάβαμε απάντηση στην επιστολή μας με τη γελοία δικαιολογία ότι δεν είμαστε σύλλογος!!!!!!!!
Φαίνεται πως σαν απλοί και επώνυμοι πολίτες δεν έχουμε δικαίωμα συζήτησης. Η αφέλεια μάλιστα χτύπησε κόκκινο όταν παραγνωρίστηκε το γεγονός ότι η επιστολή αυτή συνετάχθη πολύ πριν την επιλογή (και όχι εκλογή) του Διονύσιου και άρα δεν έχει κανένα προσωπικό χαρακτήρα, όπως επίσης δεν κατέστη δυνατόν να γίνει αντιληπτό ότι κανείς μας δεν επιθυμούσε καμία άμεση εμπλοκή με τα οικονομικά της ‘πτωχής’ μητρόπολης. Κάλεσμα να αναλάβει ο ίδιος πρωτοβουλία ήταν και το παράδειγμα που του παραθέσαμε ήταν από τις Γραφές. Αλλά κάτι τέτοια τα προσπερνάμε με ευλυγυσία. Αλλά αφού μπορεί να έχει άριστες σχέσεις με μερικούς από τους υπογράφοντες την επιστολή, καλά κάνει και μας υβρίζει τους υπόλοιπους (εντελώς χριστιανικά και αδελφικά) σε ιδιωτικές του συζητήσεις (προφανώς, έχω στοιχεία για αυτό το τελευταίο).
Δεν πειράζει φίλε μου, κι αυτός και οι υπόλοιποι που αναφέρετε, θα παραδώσουν κάποτε την ψυχή τους.
Σε όποιον θέλει να μετατρέψει αυτό το χώρο σε πεδίο των δικών του αντιπαραθέσεων, δηλώνω ότι ΔΕΝ θα το επιτρέψω.
Αγαπητέ ‘φίλε’ του Μάξιμου, όχι εδώ τα παιχνίδια σου. Σταμάτα να στέλνεις λοιπόν υβριστικά σχόλια, δεν θα αναρτηθεί κανένα.