Τσιγγάνοι (Μέρος 1ο)
Καθώς ξαναδιάβασα ένα προηγούμενο άρθρο μου για τον σχεδιασμό, στην παράγραφο που περιέγραφα τα παρισινά banlieu, ανακάλυψα πως η περιγραφή ταίριαζε γάντι με τον καταυλισμό των τσιγγάνων στα Εξαμίλια. «Πληθυσμοί ολόκληροι ανθρώπων απαξιωμένων εθνικά, κοινωνικά, μορφωτικά και οικονομικά, επί χρόνια ανέπτυσαν δικά τους λεκτικά, συμπεριφερολογικά, αισθητικά και πολιτιστικά ιδιώματα που όλο και βάθαιναν το χάσμα ανάμεσα σ’αυτούς, τους κατοίκους των προαστίων και τους άλλους, τους ‘αληθινούς’ Γάλλους». Ποιός άραγε διαφωνεί πως οι τσιγγάνοι ζούν σ’ ένα ανάλογο γκέτο; Με ινδική εθνοτική καταγωγή που όχι μόνο δεν τους αναγνωρίζεται αλλά είναι και θύμα ενός μύθου που τους θέλει αιγύπτιους (γύφτους). Με ένα όνομα (τσιγγάνοι – αθίγγανοι δηλ. οι ανέγγιχτοι, οι απείραχτοι) που δεν το διάλεξαν οι ίδιοι, αλλά τους επεβλήθη κυρίως επειδή η ρουμανική κυβέρνηση, όπου ζει η μεγαλύτερη κοινότητα τσιγγάνων στον κόσμο (2 – 3 εκατομμύρια), δεν ήθελε το όνομα ‘Ρομ’ ή ‘Ρομά’, γιατί θύμιζε τη Ρουμανία και φοβούνταν ότι θα ταυτιζόταν η χώρα με τους τσιγγάνους. Με γλώσσα, ενδυματολογικές επιλογές, ήθη και έθιμα που υπήρξαν πάντοτε στόχος των ‘πολιτισμένων’ ευρωπαίων. Ο βασιλιάς της Ισπανίας Κάρολος ο Γ’ τους κάλεσε δια νόμου να τα απαρνηθούν όλα εντός 90 ημερών αλλιώς θα στιγματίζονταν δια πυρακτωμένου σιδήρου ενώ αν αντιστέκονταν θα αντιμετώπιζαν ανέκκλητα την ποινή του θανάτου. Ο Κάρολος ο Γ’ απεδείχθη πολύ φιλελεύθερος συγκρινόμενος με τον Κάρολο τον ΣΤ’ που το 1721 διέταξε την εξόντωση των ενήλικων ανδρών τσιγγάνων, ενώ για τις γυναίκες και τα παιδιά προβλεπόταν να τους κόψουν το ένα αυτί. Ακόμα ‘καλύτερος’ ο Φρειδερίκος Γουλιέλμος ο Α’ καταδίκασε σε θάνατο όποιον τσιγγάνο άνω των 18 ετών, ανεξαρτήτως φύλου, συλλαμβανόταν σε Πρωσικό έδαφος. Αλγεινή εντύπωση προκαλεί και η απαράδεκτη στάση της εκκλησίας απέναντι στους τσιγγάνους. Στην Ελβετία τον 17ο και 18ο αιώνα οργανώνονταν κυνήγια τσιγγάνων (!!) (heidenjachten) με εκκίνηση το χτύπημα της καμπάνας από τον ιερέα. Στη Ρουμανία, κληρικοί (και άλλοι) αγόραζαν και πωλούσαν σε σκλαβοπάζαρα τσιγγάνους επί 4 αιώνες! Είναι επίσης γνωστή η θητεία των τσιγγάνων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας. Ο κατάλογος των διωγμών τους – καταγεγραμμένων και μη – είναι ατελείωτος και βέβαια έχει και το κράτος μας και η κοινωνία μας συνεισφέρει σ’ αυτούς. Διαχρονικά, η πολιτική των κρατών απέναντί τους πέρασε από την άρνηση και τον αποκλεισμό, στον περιορισμό και τελικά στην προσπάθεια αφομοίωσης. Πάντοτε όμως, όπως εύστοχα επισημαίνεται στην έκθεση της Διεθνούς Ομάδας για τα Δικαιώματα των Μειονοτήτων (http://www.minorityrights.org/) για τους τσιγγάνους, με κοινό παρονομαστή την άρνηση των ανθρώπων, του πολιτισμού και της γλώσσας τους. Γιατί άραγε οι τσιγγάνοι να θέλουν να αφομοιωθούν σε μιά κοινωνία που δεν τους σέβεται και δεν τους αναγνωρίζει; Το ελληνικό κράτος αναγνωρίζει – ως γνωστόν – μόνο μία μειονότητα, αυτή των μουσουλμάνων της Θράκης (Συνθήκη της Λωζάνης, 1923) και παρότι το Σύνταγμά μας προβλέπει την προστασία των μειονοτήτων, θα πρέπει πρώτα να αναγνωριστούν ως τέτοια και κατόπιν να τύχουν της προστασίας του. Μιάς προστασίας εξαιρετικά αμφίβολης δεδομένου ότι μόλις στα τέλη της δεκαετίας του ’70 λύθηκε το θέμα της ιθαγένειάς τους (μέχρι τότε θεωρούνταν αλλοδαποί, τσιγγάνικης καταγωγής). Το ελληνικό κράτος, πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 – η διοργάνωση των οποίων θεωρήθηκε από ορισμένους ως απόγειο του νεοελληνικού πολιτισμού – προχώρησε σε πράξεις κοινωνικού τους αποκλεισμού (apartheid) προκειμένου να μη ‘μολύνουν’ με την παρουσία τους την εικόνα της άριας wannabe φυλής μας. Δείτε τι αποδέχεται ο Συνήγορος του Πολίτη και το επισημαίνει η Josephine Verspaget, πρόεδρος της ομάδας εμπειρογνωμόνων του Συμβουλίου της Ευρώπης για τους τσιγγάνους το 2001: «Υπάρχουν συνθήκες θεσμοθετημένου απαρτχάϊντ για πολλούς Ρομά, όταν τους εγκαθιστούν διά της βίας σε απομονωμένες περιοχές μακριά από την υπόλοιπη κοινωνία. Ακόμα και ο Συνήγορος του Πολίτη συμφώνησε ότι η εγκατάσταση των Ρομά σε τέτοιες περιοχές, όπως στα Σπάτα, σε εφαρμογή του άρθρου 3.1 υπουργικής απόφασης του 1983, αποτελεί μορφή θεσμοθετημένου απαρτχάϊντ. Αποτελεί επίσης διάκριση το γεγονός ότι οι Ρομά που εγκαταστάθηκαν στα Σπάτα ήταν εγκατεστημένος πληθυσμός, επομένως η εφαρμογή εκείνης της απόφασης απαρτχάϊντ τους μετέτρεπε στην πραγματικότητα και αυτούς σε ‘νομάδες’. Την ίδια στιγμή, έχουν εγκατασταθεί από τον περασμένο Οκτώβριο χωρίς κανένα έγγραφο ιδιοκτησίας ή μισθωτήριο των ακινήτων, σε πρώην χωματερή αποβλήτων του ΝΑΤΟ, μολυσμένη ενδεχομένως από τοξικά απόβλητα. Δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα, παιδική χαρά για τα παιδιά, που έχουν επίσης στερηθεί τη μόρφωσή τους, καθώς δεν υπάρχουν δημόσιες συγκοινωνίες ούτε και ειδικά λεωφορεία για τους μαθητές, ενώ ο οικισμός απέχει 5 χλμ από το τελευταίο σπίτι των Σπάτων και 1,5 χλμ από αυτήν την απόσταση είναι χωματόδρομος. Η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι αυτός ο οικισμός ήταν λάθος και προσπάθησε να ρίξει το φταίξιμο στις τοπικές αρχές. Όμως η κεντρική κυβέρνηση χρηματοδότησε με συνολικά 84 εκατομμύρια δραχμές αυτή τη μετεγκατάσταση, επομένως φέρει εξίσου την ευθύνη.» Τα σχόλια αυτά έγιναν για νέο καταυλισμό, ενώ μετά την επίσκεψή της στο γνωστό καταυλισμό του Ασπρόπυργου δήλωσε: «Στον Ασπρόπυργο, είδα ένα από τα χειρότερα μέρη που έχω επισκεφθεί στη ζωή μου –και έχω βρεθεί σε πολλούς προσφυγικούς καταυλισμούς στην Αφρική και την Ασία. Είναι ντροπή να ζουν οι Ρομά σε τέτοιες συνθήκες στη μέση ενός σκουπιδότοπου: χωρίς νερό, χωρίς ηλεκτρικό, ξυπόλυτα παιδιά με δερματοπάθειες και χωρίς πρόσβαση σε σχολείο.» Η κα Verspaget δεν είναι η μόνη που μας φέρνει προ των ευθυνών μας. Ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΑΣΕ για τις Εθνικές Μειονότητες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας του Συμβουλίου της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για το Ρατσισμό και την Ξενοφοβία της ΕΕ, οι επιτροπές του ΟΗΕ για την εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων, για τα Δικαιώματα του Παιδιού και αυτή Κατά των Βασανιστηρίων (!), αλλά και ελληνικές και διεθνείς ΜΚΟ, μας έχουν κατά καιρούς ξεφωνίσει, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα.
Προ καιρού, είχα μιά συζήτηση με τον απερχόμενο αστυνομικό διευθυντή του νομού μας. Μου δήλωσε πως ο καταυλισμός των τσιγγάνων στα Εξαμίλια είναι μιά βραδυφλεγής βόμβα στο υπογάστριο της πόλης, κυρίως λόγω της εκτεταμένης εμπορίας και χρήσης ναρκωτικών ουσιών. Προσπαθώντας να αντιληφθώ το τι είναι οι τσιγγάνοι για εμάς τους υπόλοιπους, θέλησα να καταλάβω και το τι είμαστε εμείς γι αυτούς. Το άρθρο αυτό είναι το πρώτο μιάς μίνι σειράς που φιλοδοξώ να βοηθήσει στη συνειδητοποίηση του ρόλου και της θέσης των τσιγγάνων για την πόλη μας. Εν τω μεταξύ, ο διάλογος μπορεί να αρχίσει…
Τις φωτογραφίες δανείστηκα από το αρχείο του blog “aspripetraxexaspri”
Πολύ καλός mike και πάλι…
Μπράβο!
Αφήνω αυτό το μήνυμα πρώτα-πρώτα επειδή ενοχλήθηκα που δεν υπάρχει άλλο μήνυμα για ένα τόσο σοβαρό θέμα. Σκόρπιες σκέψεις. Οι τσιγγάνοι είναι δίπλα μας αλλά κάνουμε πως δεν υπάρχουν. Θέλουμε να κλείσουμε τη χωματερή, γιατί είναι επικίνδυνη για μας, αλλά και για αυτούς που ζουν και εργάζονται εκεί. Αυτό όμως θα τους αποκλείσει από μια ζωτική απασχόληση που τους αποφέρει εισόδημα.
Ο δήμαρχος πρέπει να τους κόψει επίδομα μόνο και μόνο γιατί τόσα χρόνια με κινδυνο της υγείας των παιδιών τους, έχουν απαλλάξει τη χωματερή από κάποιους τόνους σκουπίδια, μαςέχουν ξεβρωμίσει δηλαδή.
Αγαπητέ spirit,
αν εσύ ενοχλήθηκες μία φορά για το ότι δεν υπάρχει μήνυμα, τότε τι να πω κι εγώ που λίγους μήνες τώρα εκλιπαρώ για σχόλια στο blog μου. Αλλά έτσι είναι αυτές οι προσπάθειες. Μπορεί να λαθροβιούν για καιρό, αλλά αν κανείς πιστεύει σ’ αυτό που κάνει, τότε δεν θα αποτύχουν. Θυμάμαι μιά παραβολή από την ταινία “Η Θυσία” του Αντρέϊ Ταρκόφσκι. Κατ’ αυτήν ένας Κινέζος ερημίτης φύτεψε ένα δέντρο σ’ένα βράχο, πρακτικά το στερέωσε γιατί δεν υπήρχε καθόλου χώμα. Επειδή όμως πήγαινε και το πότιζε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, το δέντρο έζησε και έβγαλε ρίζες στο βράχο και μεγάλωσε. Μπορεί να φαντάζει απλοϊκό αλλά είναι νομίζω αληθινό, όχι ίσως με την έννοια του γεγονότος αλλά με την έννοια εκείνη που μιά αλήθεια μπορεί να σου αποκαλυφθεί αυτόματα και χωρίς αιτιολόγηση ως τέτοια (Ο Bunuel έλεγε “μα δεν είναι αλήθεια πως τη μορταδέλα την ανακάλυψαν τυφλοί;”). Γι αυτό και σ’ ευχαριστώ θερμά για το σχόλιό σου. Σχετικά τώρα με τους τσιγγάνους, θα κρατήσω τις προτάσεις μου καθώς και ό,τι αξιόλογο προκύψει στην πορεία (και θα προκύψει, είμαι βέβαιος) για αργότερα, όμως μπορώ εύκολα να πω πως δεν γνωρίζουμε καν γιατί δεν τους χωνεύουμε! Γιατί αν αυτό το γνωρίζαμε, ακόμη κι αν ήταν μιά ανοησία, θα ήταν αλλιώς τα πράγματα. Η περίπτωση έχει κάτι το μαγικό. Άλλωστε, οι Έλληνες της Μικράς Ασίας τους απέδωσαν το σημερινό τους όνομα (αθίγγανοι) ταυτίζοντάς τους με μάγους της εποχής που τους ονόμαζαν έτσι πολύ πριν εμφανιστούν οι τσιγγάνοι στην περιοχή. Τους ταύτισαν δηλαδή με τους μάγους. Ίσως και οι τσιγγάνοι να επιδίδονταν από τότε στη χειρομαντεία κτλ οπότε να ήταν εξηγήσιμο αυτό το σημειολογικό άλμα (παρεπιπτόντως, ακόμα μετανιώνω που δεν άφησα πριν από 4 χρόνια μιά πανέμορφη τσιγγάνα να μου πεί τη μοίρα μου στη Σεβίλλη).
Πολύ ευαίσθητο κοινωνικό θέμα . Σωστά ιστορικά στοιχεία αλλά η σημερινή διαμορφωμένη κατάσταση έχει δείξει ότι άνθρωποι αυτοί έχουν αναπτύξει προβλήματα τόσο στην προσαρμοστικότητά τους σε μια κοινωνία , όσο και στον ρατσισμό που επιδυκνείουν οι ίδιοι . Βασικοί αράμετροι στο διάλογο που ανοίγει είναι το γεγονός ότι λειτουργούν ήδη χώροι σε δημοτικές εκτάσεις με φως , νερό , κατοικίες κτλ με χρήματα του Υπουργείου Εσωτερικών (Ξυλόκαστρο και αλλού) με αμφιλεγόμενη επιτυχία και ότι με νόμο του ίδιου υπουργείου επιδοτείται η αγορά κατοικίας και οικοπέδου από Έλληνες παλιννοστούντες του Πόντου (Ρωσοπόντιους συνήθως), ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχη μέριμνα για τους Τσιγγάνους . Καλή συνέχεια
Αγαπητέ sprits,
συγνώμη για την καθυστέρηση στην ανάρτηση του σχολίου σου αλλά βρίσκομαι σε ολιγοήμερες διακοπές και δεν κοιτώ συνέχεια το email μου.
Θέτεις πολλά θέματα με λίγες λέξεις. Για την προσαρμοστικότητα των τσιγγάνων θα σου απαντήσω δια του επερχόμενου άρθρου “τσιγγάνοι, μέρος 2ο”. Όσον αφορά τις δημοτικές εκτάσεις έχω να παρατηρήσω ότι αυτό δεν συμβαίνει στην επιθυμητή έκταση, καθώς και ότι δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να διαμένουν σε δημοτικές εκτάσεις (εννοείται όπως σωστά σημειώνεις, με τις αναγκαίες υποδομές, έλεος, στο 2006 είμαστε)και να μην τους παραχωρηθεί ιδιοκτησία στις εκτάσεις αυτές. Επιτέλους, κάποτε το κράτος θα πρέπει να αποφασίσει να αποδίδει εκτάσεις σε οικογένειες που δεν έχουν ούτε γη ούτε ιδιόκτητη κατοικία, ασχέτως αν είναι τσιγγάνοι, ρωσοπόντιοι ή οτιδήποτε άλλο (εφόσον έχουν ιθαγένεια). Αν αυτό γινόταν, τότε η αυθαίρετη δόμηση θα εξαφανιζόταν από τη χώρα, μαζί με τις παραγκουπόλεις αυθαιρέτων τύπου Περάματος. Αλλά το ελληνικό κράτος δεν επιθυμεί να έχει πολιτική κατά της αυθαίρετης δόμησης και αν έχω καλή πληροφόρηση, μπλόκαρε από κοινού με την Ισπανία την υιοθέτηση ανάλογης πολιτικής από την ΕΕ. Σε σχέση με την επιδότηση αγοράς κατοικίας, εδώ κάνεις λάθος καθώς έχουν ήδη δοθεί περίπου 4500 δάνεια με κρατική εγγύηση. Το σχετικό πρόγραμμα επίσημα συνεχίζεται μέχρι τα 9000 δάνεια, αλλά στην πράξη καρκινοβατεί όχι μόνο λόγω ευθύνης του κράτους (γραφειοκρατικά και άλλα εμπόδια) αλλά και με ευθύνη των τσιγγάνων που είτε καταθέτουν ελλιπείς φακέλους με αποτέλεσμα να απορρίπτονται οι αιτήσεις τους, είτε κάνουν πολλαπλές αιτήσεις σε διαφορετικούς νομούς, είτε προβαίνουν σε εικονικές αγορές χαλασμάτων για να καρπωθούν το δάνειο και να το χρησιμοποιήσουν όπως αυτοί νομίζουν.
Υπομονή λίγες ακόμη ημέρες, για το μέρος 2ον. Ευχαριστώ για το σχόλιό σου.
Καλησπέρα σε όλους και εγώ προσωπικά θα σας πω και καλό χειμώνα διότι γύρισα απο τις διακοπές μου.
Σχετικά με το άθρο ειναι ενα απο τα πιο συημαντικά θέματα της κοινωνίας μας αλλά θα πρέπει πρώτα να αποβάλουν οι ίδιοι οι τσιγγάνοι τον ρατσισμό από μέσα τους και συγκεκρίμενα ξέρω ότι πέρσι λειτούργησε πρόγραμμα το οποίο έδινε αν δεν κάνω λάθος 50.000 ευρώ στους τσιγγάνους για αγορά κατοικίας και αυτό που ξέρω προσωπικά είναι ότι αγοράζανε τυπικά το σπίτι της ξαδέρφης τους κτλ και πέρνανε τα λεφτά και συνεχίζανε να μένουν στην σκηνή από καταλαβένουμε ότι δεν είναι μόνο τα χρήματα που τους κάνουν να ζουν έτσι αλλά είναι και η νοοτροπία που έχουν μάθει .ΌΠοτε κατα την γνώμη αυτό που πρέπει να δούμε είναι κάποιο ελεγχόμενο αυστηρά πόγραμμα ένταξης τους στην κοινωνία (σπίτι ,μόρφωση ,…)
Ή εγώ έχω φλιπάρει, ή με γελάνε τα μάτια μου. Είναι ποτέ δυνατόν να κατηγορούμε τους τσιγγάνους για ρατσισμό σε βάρος μας; Ακόμα και ο απαράμιλλος Γκαίμπελς δεν τόλμησε να κατηγορήσει τους τσιγγάνους για ρατσισμό. Για συνέλθετε λιγάκι ρε παιδιά! Και κυρίως, για ξαναδιαβάστε λιγάκι τα posts. Είναι σημαντικό να μπορούμε να διακρίνουμε το θύμα από το θύτη.
σωστός mike
Καλημέρα
το κράτος Μιχάλη παραχωρεί εκτάσεις γης σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών. Το έκανε με τους ρωσοπόντιους, τό έκανε και με τους τσιγγάνους. Ας μην είμαστε μόνο επικριτικοί (και όπως βλέπεις δεν έδωσα κομματική χροιά στο σχόλιό μου).
Αγαπητέ cumulus,
έχεις δίκιο. Κάποτε-κάποτε το κράτος παραχωρεί γη σε πρόσφυγες ή τσιγγάνους. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δε συνιστά – όπως είναι σήμερα – τη βέλτιστη πρακτική. Πολλοί τσιγγάνοι απέκτησαν ιδιοκτησίες μέσω της χρησικτησίας. Πχ στην Κόρινθο, πολλές εκτάσεις μεταξύ Κορίνθου και Εξαμιλίων ανήκαν παλιά στην αεράμυνα (φαντάζομαι κατάλοιπο του β’ παγκοσμίου πολέμου) και σε μία τέτοια έκταση εγκαταστάθηκαν αρχικά οι τσιγγάνοι, μέχρι νομίζω να τους παραχωρηθεί κάποιο κομάτι από την τότε κοινότητα Εξαμιλίων και το υπόλοιπο να το καρπωθούν μέσω της χρησικτησίας από την αεράμυνα (δεν πρόκειται για απόλυτα επιβεβαιωμένα στοιχεία). Εγώ θα προτιμούσα μιά συγκροτημένη κρατική πολιτική για τη διαχείριση της γης. Πχ ένας επιχειρηματίας θέλει να κάνει μιά επένδυση (η γη ξέρεις, είναι το θεμέλιο – η μητέρα θα λέγαμε – όλων των επενδύσεων). Γιατί να μην υπάρχει μιά διαδικασία με βάση την οποία να μπορεί να του αποδοθεί μιά έκταση – ας πούμε – για 20-30-50 χρόνια; Κάποτε διάβασα ένα paper από ένα Think tank. Ο συγγραφέας του ταξινομούσε τις χώρες με κριτήριο το χρόνο που χρειάζεται για να αποδοθεί μιά κρατική έκταση σε ιδιώτη. Στην κορυφή της λίστας ήταν οι ΗΠΑ όπου αρκούν 3 μήνες και στο τέλος της λίστας η Αίγυπτος όπου για να πάρεις λίγο Σαχάρα θα πρέπει να περιμένεις 12 χρόνια. Η Ελλάδα δεν ήταν καθόλου στη λίστα. Εντός μιάς τέτοιας πολιτικής θα μπορούσε να υπάρχει και η πρόνοια για τους τσιγγάνους.
Βλέπεις; ούτε εγώ δίνω κομματική χροιά!
Κάπου παρεξηγήθηκα διότι δεν χρησιμοποίησα τον σωστό ώρο και ζητώ συγνώμη.Απλά αυτό που ήθελα να τονίσω είναι ότι πρέπει όλα τα προγράμματα ένταξης στην κοινωνίας μας κάποιον ορισμένων κατηγορίων πολιτών πρέπει να είναι πιο προσεγμένα και ελεγχόμενα για να μπορέσουν να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και το βασικότερο θα πρέπει πρώτα η ίδια μας η κοινωνία και οι πολίτες να αλλάξουν νοοτροποπία και να αποβάλουν από μέσα τον ρατσιμό που έχουν οι περισσότεροι
“Δεν είμαι εγώ ρατσιστής. Αυτοί είναι μαύροι”. Το θυμήθηκα καθώς διάβαζα κάποια από τα σχόλια. Μήπως οι βαθύτερές μας ιδέες είναι τέτοιου είδους, όταν διατυπώνουμε προτάσεις περί “ένταξης”, “ενσωμάτωσης” κ.τ.ό.; Δεν μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο, αν δεν μπορείς πρώτα απ’ όλα ν’ αλλάξεις τον εαυτό σου. Ακόμα κι αν ήταν “γύφτοι” αυτοί που κατασκεύασαν τα καρφιά της Σταύρωσης (και πράγματι, γύφτους κάποτε ονόμαζαν του σιδεράδες, γιατί ήταν μουτζουρωμένοι όπως οι “Αιγύπτιοι-γύφτοι”. Τό ξέρω γιατί κι εγώ “γύφτος” ήμουν όταν δούλευα στο συνεργείο του ΧΑΛΥΨ)σκεφτείτε τι σόι “κορίνθιοι” ήταν αυτοί που έδιωξαν τον Απόστολο Παύλο με τις πέτρες από την Κόρινθο. Για να το συνδέσουμε και με το άλλο κείμενο περί “Παντελεήμονα”, ο οποίος δεν είχε ακουστά φαίνεται περί “Προς Κορινθίους” επιστολής του Παύλου. Πάντως έχω ακουστά ότι, εκείνος (ο Παύλος) ως και τη σκόνη από τα σανδάλια του τίναξε φεύγοντας από την Κόρινθο. Μπορείς ν’ αλλάξεις τον κόσμο αν δεν τον αγαπήσεις;
mike
επειδή κάθε θέμα θέλουμε να το βλέπουμε ολόπλευρα καλό είναι να ολοκληρώσουμε αυτή την αναφορά εδώ αναφερόμενοι και στην ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ…
Εστειλα εδώ κάποιους φίλους και διάβασαν τα δυο κείμενά σου και σε κάποιους τα έστειλα με mail…
Κάποιοι που μένουν σε γειτονιές που βρίσκονται μαγαζιά τσιγγάνων ή στέκια τσιγγάνων, έχουν να περιγράφουν και κάποιες “δύσκολες” καταστάσεις που βάζουν δειλήματα στον αντιρατσισμό…
@ chronis
κανένας δεν έδιωξε τον απόστολο Παύλο από την Κόρινθο. Το πρόβλημα δε, δεν ήταν ότι οι Κορίνθιοι δεν ασπάζονταν το Χριστιανισμό, αλλά οι φατρίες μεταξύ ακριβώς των χριστιανών Κορίνθιων. Γι αυτό και έστειλε τις δύο επιστολές, για να βοηθήσει και να προάγει την ενότητα των χριστιανών.
Τώρα όσον αφορά τη σκόνη από τα σανδάλια του, μην πιστεύεις ό,τι ακούς. Πρόκειται για ρήση του ίδιου του Ιησού που προέτρεψε τους μαθητές του να μην πάρουν ούτε τη σκόνη από την κοινωνία των ειδωλολατρών μαζί τους. Η απόδοση αυτού του γεγονότος στον απ. Παύλο είναι ιστορικά αστήρικτη. Αλλά ρε παιδιά, μη μου μπερδεύετε τις συζητήσεις, εδώ μιλάμε για τους τσιγγάνους.
@ alas
εντός των επόμενων ημερών, όπως έχω ήδη υποσχεθεί, θα υπάρξει άρθρο αφιερωμένο στην παραβατικότητα των τσιγγάνων, γραμμένο από καθηγητή αντιεγκληματικής πολιτικής. Αν παρά ταύτα, δεν μου αποσταλεί το άρθρο, θα γράψω εγώ ό,τι γνωρίζω και μπορώ για το θέμα. Να πεις στους φίλους σου ότι είναι ευπρόσδεκτοι στο blog, και περιμένουμε με χαρά τα σχόλιά τους, ΙΔΙΩΣ ΔΕ ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
Mike Διάβασα το άρθρο του καθηγητή και είναι εξαιρετικό.
Αυτό που θα ήθελα να προσθέσω είναι ότι:
Πέρα από τα κοινωνικά και άλλα αίτια που γεννούν την παραβατικότητα κάποιων τσιγγάνων, έχει σημασία να επισημάνουμε ότι και ο εντοπισμός, η σύλληψη και η τιμωρία των “παραβατών” σε κάθε κοινωνία γίνεται με αποτελεσματικότητα αντοστρόφως ανάλογη του μεγέθους του πλούτου του παραβατικού ατόμου ή του πλούτου της κοινωνικής ομάδας στην οποία ανήκει.
Δηλαδή πιο εύκολα εντοπίζονται, συλλαμβάνονται και τιμωρούνται οι φτωχοί, οι Αλβανοί και οι Τσιγγάνοι απ’ ότι ένας κομπιναδώρος μικροαστός ή πολύ περισσότερο ένας μεγαλοαστός…
Επίσης το μέγεθος των οικονομικών εγκλημάτων που διαπράτουν οι Τσιγγάνοι κλπ κατώτερες κοινωνικές ομάδες είναι απείρως μικρότερο από το μέγεθος των οικονομικών εγκλημάτων των Καπιταλιστών…
[ή να το πω πιο λαικά: Ποιοί κλέβουν περισσότερα; Ολοι οι τσιγγάνοι μαζί ή αυτοί που παίρνουν τις “μίζες;”]
alas,
έχεις δίκιο και όπως ήδη θα γνωρίζεις, ακόμα και στις φυλακές αναπαράγεται η κοινωνική διαστρωμάτωση.