Τα Ράσα δεν Κάνουν τον Παπά
Διάβασα σήμερα στην εφημερίδα ένα τμήμα της διαθήκης του αποθανόντος μητροπολίτη Παντελεήμονα: «παρακαλώ αμετακλήτως … να μην ταφώ πουθενά στην Κόρινθο ή την Κορινθίαν αλλά σε κάποιο μοναστήρι εκτός Κορίνθου, να μη γίνει η κηδεία εις Κόρινθον ή Κορινθίαν και να την κάμη δε ένας μόνο ιερέας οπωσδήποτε μη Κορίνθιος και ούτε ποτέ τα οστά μου να μεταφερθούν εις Κόρινθον ή Κορινθίαν. Ούτε οδός της πόλης της Κορίνθου ή της Κορινθίας να ονομαστεί στο όνομά μου.» (τι τον έκανε άραγε να πιστεύει ότι μπορεί να αποδιδόταν το όνομά του σε κάποια οδό;) Συμπληρώνει δε τα ανωτέρω με την απειλή αν τα παραβούμε, να υποστούμε αρχιερατικές κατάρες!! Δεν ξαφνιάστηκα μεν αλλά απογοητεύτηκα από το μίσος με το οποίο πλήρωσε την ψυχή του ένας γηραιός ιερωμένος για το ποίμνιό του. Βεβαίως, παρά τα βδελυρά του αισθήματα για τους Κορίνθιους, δεν είχε το θάρρος να παραιτηθεί όσο ήταν στη ζωή. Ο υπερφίαλος εγωισμός του τον οδήγησε να πει την τελευταία του λέξη όταν δεν θα υπήρχε δυνατότητα ανταπάντησης. Ίσως έτσι να τον συμβούλεψε να κάνει η γνωστή και μη εξαιρεταία «κυρία». Δεν φοβάμαι μήπως τον αδικήσω. Αυτός που υποτίθεται ότι διδάσκει την αγάπη, να αφήνει πίσω του μιά υπογραφή μίσους. Κάθε επιπλέον σχόλιο περιττεύει.
Όλα αυτά βεβαίως θα ήταν χρήσιμα ως μαθήματα για αυτούς που τυφλά και με φανατισμό ακολουθούν όχι το θεό τους αλλά τους διαμεσολαβητές του επί γης. Αναφαίνεται έτσι ένα κοινωνικό πρόβλημα που διχάζει την κοινωνία μας και ελπίζω να μην το πληρώσουμε ακριβά στο μέλλον. Από τη μιά πλευρά οι θιασώτες ενός θρησκευτικού φονταμενταλισμού, του οποίου διαπρύσιος κήρυκας είναι ο αρχιεπίσκοπος, και οι οποίοι είναι κατά τεκμήριο άνθρωποι χαμηλού μορφωτικού επιπέδου (ή υψηλών συμφερόντων) και από την άλλη πλευρά οι οπαδοί του ορθολογισμού, μορφωμένοι κατά τεκμήριο, θρησκευόμενοι οι περισσότεροι, αλλά μη ανεχόμενοι τα τερτίπια των αξιωματούχων της εκκλησίας. Λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί παρά να δώσει μια γενναία αναθεώρηση των σχέσεων του κράτους με την εκκλησία. Με στόχο όχι όπως υποκρίνονται ιδιοτελώς ορισμένοι τη μείωση του κύρους και της ισχύος της εκκλησίας, αλλά την αύξηση της διαφάνειας του μηχανισμού λειτουργίας της.
α ωστε ετσι ο μακαριτης, τωρα το μαθαινω αυτο. Και να φανταστεις οτι μερικες γιαγιαδες εδω στο χωριο, εκλαιγαν για το θανατο του….
Σήμερα τη διάβασα στο “ΒΗΜΑ”. Αλήθεια το χωριό είναι στην Κορινθία ή όχι;
Ετσι ειναι κυριοι οταν σε καποιους ανθρωπους δινεις δια βιου εξουσια την οποια δεν την ελεγχει κανενας υπαρχουν αποτελεσματα δυσαρεστα …
Απλα σταματαω εδω τα σχολια μου διοτι ειναι ενα θεμα το οποιο με κανει να εξοργιζομαι σχετικα με το τι διδαξε ο χριστος στην γη και το τι κανουν πραξη καποιοι υποτιθεμενοι διαμεσολαβητες του επί γης.
Είναι πραγματικά απογοητευτικό να βλέπεις ανθρώπους (και οι Επίσκποι εξακολουθούν να είναι άνθρωποι) να έχουν δηλητηριάσει την ψυχή τους με τόσο “μίσος” για τους συνανθρώπους τους που ούτε η γη (που ζουν οι συνάνθρωποί τους αυτοί) δεν είναι κατάλληλη να τους δεχτεί. Η απογοήτευση γίνεται πολλαπλάσια όταν άνθρωποι έχουν οικιοθελώς επωμισθεί το σχήμα για την αυταπάρνηση του εαυτού τους και έχουν νυμφεφθεί την εκκλησία του Χριστού (όχι την ενορία ή την μητρόπολη με τα μνημόσυνα, τα τρισάγια κτλ) που είναι η αγάπη. Η λύπη είναι μεγάλη για τον άνθρωπο που έζησε ποιός να ξέρει για πόσα χρόνια κουβαλώντας αυτό το θυμό και τι μαρτύριο θα ήταν γι’ αυτόν κάθε μέρα να βλέπει και να συνδιαλλέγεται με τους ανθρώπους που τόσο πολύ “μισούσε;”. Αλλά όπως πολύ σωστά επεσήμανε και ο mike δεν είχε ούτε τόσο δα θάρρος ώστε να απαλλάξει τον εαυτό του από το καθημερινό μαρύριο της επαφής με αυτούς που δεν επιθυμεί. Ας είναι, δεν θέλω να συνεχίσω αυτό το μονοπατι γιατί γίνεται όλο και πιο δύσβατο.
Από την άλλη νομίζω ότι η εκκλησία δεν θα πρέπει να αντλεί ισχύ, προβολή ή κύρος από το κράτος διότι το κράτος ασκεί κοσμική εξουσία που δεν είναι στη σφαίρα δραστηριότητας της εκκλησίας. Μια αναμόρφωση εκ βάθρων αυτής της σχέσης κράτους-εκκλησίας νομίζω είναι απαραίτητη και οφάλημη και για τους δύο. Για αυτούς που ανησυχούν για την εκκλησία αλλά και για να δούμε και έναν εκπρόσωπο σε αντιδιαστολή με τον Παντελεήμονα θα ήθελα να παραθέσω μια αποστροφή από μια συνέντευξη στην “Κυριακάτικη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ” 11-3-2001 του π. Νικολάου Χατζηνικολάου, προέδρου, τότε, του «Κέντρου Βιοηθικής» και τώρα Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής.
ΕΡ: Ποιός είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζει σήμερα η Ορθοδοξία;
ΑΠ: Δεν κινδυνεύει από τίποτε. Η σκέψη όμως μιάς Εκκλησίας, που από σώμα Χριστού και κιβωτός σωτηρίας και αλήθειας, γίνεται επίγειος οργανισμός με εφήμερη νοοτροπία και αντίληψη, προκαλεί βάναυσα την πίστη. Αυτός είναι ο κίνδυνος να χάσουμε εμείς την Ορθοδοξία. Νομίζω ότι κινδυνεύουμε από την εκκοσμίκευση. Δηλαδή, όταν η Εκκλησία αποκτά υπερβολική εφημερότητα, επιγειότητα, τότε χάνει την αληθινή έκφραση και ομορφιά της. Γυμνώνεται από το μεγαλείο της. Ο ιερέας δεν είναι υπηρέτης του λαού, αν είναι υπηρέτης τότε είναι μόνον του Θεού. Όταν η εκκλησία εξαντλεί το μήνυμά της στο σήμερα, στο εδώ και στο τώρα, τότε φράζει τους ορίζοντες της ψυχής στο αιώνιο, στο θεϊκό, στο υπερβατικό. Το μοντέλο της Εκκλησίας δεν είναι ο καλός, ηθικός, σωστός, τίμιος, ενάρετος άνθρωπος. Αλλά ο Άγιος. Κι ο Άγιος είναι θεόμορφος. Τον βλέπεις και χωρίς ν’ ανοίξει το στόμα του λές: Ναι, υπάρχει Θεός.
βεβαίως διαφωνώ με τα όσα λέτε. γνωρίζω ότι πρόκειται για τιμιότατο άνθρωπο που εθίγη βαθειά από τις καταγγελίες. υπήρξε δε, σταθερά με την ‘κυρία’ για όλα τα χρόνια της ζωής του.
δεν είμαι θρήσκα, με ενοχλεί η προ΄σκόλληση στην εκκλησία καθώς και η δομή της.
η ελληνική εκκλησία αξίζει μόνο παντελεήμονες (μην ξαναβάλεις το κερί στον κώλο σου τέκνον) και χριστόδουλους…
eberd said “και οι Επίσκποοι εξακολουθούν να είναι άνθρωποι”
Αυτό τα λέει όλα…
Καλή βδομάδα
Μαύρε γάτε,
καλωσόρισες και στη γειτονιά μας. Κι έλεγα, τι λείπει, τι λείπει από το Blog? ένα μαύρο γατί να τρίβεται στα πόδια μας και να μας γρατσουνάει που και που.
Καλή εβδομάδα επίσης
Εγώ λέω να του τη σπάσουμε και να δώσουμε το ονομά του σενα δρόμο, αρκεί να ειναι αδιέξοδο!
Bρε τον Παντελή…
Βρε παιδιά, γράψτε λίγο γι’ αυτήν την “γνωστή και μη εξαιρετέα κυρία” που προαναφέρατε…
Μην την αφήνετε στην “μοναξιά ή λησμονιά” της “χηρίας”. Δεν είναι φεμινιστικό αυτό. Ουπςςςς
Ζει εκεί; μετέχει ήδη σε κάποιο παραεκκλησιαστικό λόμπυ;
ΤΑ ΡΑΣΑ, Η ΤΑΜΠΑΚΙΕΡΑ, H AMAΡTIA ΚΑΙ Ο ΚΑΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ ΤΟΥ BLOGGING.
Πολλά λέμε, αλλά για την ταμπακιέρα (τα οικονομικά σκάνδαλα για τα οποία είχε κατηγορηθεί) τίποτε. Ήταν ή όχι υπόδικος για αυτά; Σίγουρα πάντως ήταν υπόλογος για πολλά απέναντι στο ποίμνιό του, απέναντι στο θεό, δεν ξέρω, ας το πουν όσοι ξέρουν.
Μας απασχολεί βλέπω η κυρία του. Ακόμη και οι παπάδες έχουν το δικαίωμα στην αμαρτία νομίζω. Βέβαια η δική μας αμαρτία είναι πάντα γλυκιά, ενώ του διπλανού πάντα αξιόμεμπτη, ιδίως αν είναι παπάς.
Τώρα ακούμε ύμνους για αυτόν. Προβλέπω ότι σε ένα μήνα θα αρχίσουν τα υπονοούμενα για λάθη που έκανε, και δεν πρέπει να ξαναγίνουν κλπ. και για το νέο ήθος που θα πρέπει να υπάρξει στην ταλαίπωρη μητρόπολή μας. Προβλέπω ότι αρχές Οκτώβρη θα αρχίσουν τα “άξιος” και τα “σπολλάτη” για το νέο δεσπότη και παραμονές εκλογών, οι θρησκευόμενοι καλοί μας τοπικοί άρχοντες θα διαγκωνίζονται να φωτογραφηθούν μαζί του. Ας χαλάσουμε λίγο αυτή τη σούπα. Αν το 1/10 όσων είχε γράψει παλιά το ΣΗΜΕΡΑ είναι αλήθεια, είναι ύβρις για τους Κορινθίους να μην πέσει φως, αλλιώς ο τεθνεώς θα βρει και άλλους μιμητές. Αν ενθυμούμαι καλώς, ο τεθνεώς είχε μυνήσει το ΣΗΜΕΡΑ για συκοφαντική δυσφήμηση και το ΣΗΜΕΡΑ αθωώθηκε, άρα…….
Ας χαλάσουμε λοιπόν τη σούπα. Προτείνω να συντάξουμε εδώ στο blog μαι ανοικτή επιστολή στο νέο δεσπότη ως ποίμνιο αλλά και ως πολίτες, που θα θέτει τις πνευματικές απαιτήσεις μας (υπάρχουν;), αλλά και την απαίτηση των Κορινθίων να πέσει φώς. Τις πρώτες μέρες μετά την εκλογή του νέου δεσπότη τη δίνουμε στη δημοσιότητα. Ο συντάκτης του blog θα ηθελε να το ξεκινήσει;;
Ετσι για να μη νομίζουν κάποιοι ‘οτι το blogging είναι δικτυακός κοπανιστός αέρας.
ΑΣ ΦΥΣΗΞΕΙ Ο ΑΝΕΜΟΣ ΤΟΥ BLOGGING ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ!!!
Εγώ φίλε spirit δεν έδωσα όρκο παρθενίας όπως αυτός, ούτε λιβανίζω κάθε μέρα τον κόσμο με προτροπές αρετής. Η ταμπακιέρα δεν είναι αυτή που νομίζεις εσύ και για άνθρωπος που δεν είσαι blogger, δε νομίζεις ότι πάει πολύ να μιλάς για να φυσήξει ο αέρας του blogging?
για τα άλλα ας απαντήσει ο Mike
Συμφωνώ απόλυτα με την (καταπληκτική) ιδέα της επιστολής. Αλλά θα πρέπει πρώτα να βρεθούμε κατά πρόσωπο γιατί μιά τέτοια επιστολή δεν μπορεί να υπογράφεται από τον mike, τον spirit κοκ.
Εγώ πχ δεν γνωρίζω ποιός είναι ‘κατά κόσμον’ ο spirit, ούτε ο cumulus κτλ.
Αλλά ΠΡΕΠΕΙ να βρούμε έναν τρόπο να το κάνουμε. Θα το σκεφτώ και θα επανέλθω. Εν τω μεταξύ, όποιος έχει κάποια ιδέα, είμαστε όλο αυτιά!
Spirit καλα ολα αυτα και συμφωνω μαζι σου για την επιστολη για να δειξουμε οτι δεν κοιμομαστε σαν ζωα αλλα το (ψαρι βρομαει απο το κεφαλι) λενε καποιοι ανθρωποι. Αυτο σημαινει οτι επειδη ξεχναμε γρηγορα σαν ελληνες παλι τα ιδια θα γινουν.Εκτος αν ο νεος μητροπολιτης ειναι καπως εξω απο το κυκλωμα και δεν χρειαζεται να ανεφερω διοτι δεν πιστευω να μην παρακολουθησατε ολη την ιστορια του παντελεημονα με το “σημερα ” μεσα απο την εκπομπη του τριανταφυλοπουλου το θεμα ειναι να ξυπνηση ο κοσμος και να φωναζει ενεργα διοτι ρωτω εγω αν μετα τα σκανδαλα ειχαμε βγει ολοι στην μητροπολη και φωναζαμε θα ηταν ακομα στην θεση του πιστευετε ?
Πολύ ωραία, είμαστε ήδη τρεις αρκετοί για μια καλή αρχή. Προτείνω στο mike να ξεκινήσει, έχει καλή πένα. Εμείς συμπληρώνουμε on line και καλούμε και άλλους να μπουν στο παιχνίδι. Η τελικη ευθύνη για την επιστολή ανηκει ασφαλώς στο mike. Ασφαλώς θα βάλουμε τα πραγματικά ονόματά μας, εγώ δεσμεύομαι.
Ήδη άρχισε η διαδοχολογία δηλ. τα παιχνίδια εξουσίας. Για την ταμπακιέρα κανείς. ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΟΥΠΑ. Δεν τρώμε κουτόχορτο. Ξεκίνα mike.
Μετά από αρκετή σκέψη και συζητήσεις με φίλους καταλήγω στα εξής: το σωστότερο νομίζω θα ήταν να φτιαχτεί ένα site αφιερωμένο στο θέμα. Εκεί, αφού κάποιος θα δηλώνει την ταυτότητά του (και μάλλον θα πρέπει να περιοριστούμε σε Κορίνθιους), θα έχει τη δυνατότητα να επιδοκιμάσει ή να αποδοκιμάσει (με ναι-όχι, όχι με επιχειρηματολογία) ένα κείμενο το οποίο θα ζητά από το νέο μητροπολίτη να εγκαθιδρύσει μηχανισμούς οικονομικής διαφάνειας της μητρόπολης (για πνευματικές απαιτήσεις καλύτερα να μη το συζητάμε, θα είναι περισσότερες οι γνώμες και από αυτούς που θα συμμετείχαν). Το όλο θέμα θα μπορούσε ενδεχομένως να γνωστοποιηθεί στο κοινό από τοπικές εφημερίδες. Το τελικό αποτέλεσμα θα μπορούσε να γνωστοποιηθεί άμεσα ή έμμεσα στο νέο μητροπολίτη (και όχι να επιδοθεί – η επίδοση μου θυμίζει δικαστικό κλητήρα).
Τι λέτε;
Εγώ μέσα.
Ως ανοικτή επιστολή εγώ αντιλαμβάνομαι μια δημοσίευση πανηγυρική στα τοπικά και αθηναικά μμε, και όχι σύναξη ομάδας που θα πάει να βρει το μητροπολίτη και θα παρελάσει στα κανάλια και στις εφημερίδες για φλυαρίες και ακισμούς. Θα μιλήσει μόνο το γραπτό κείμενο που θα ζητά απαντήσεις. Τελεία και παύλα. Προτείνω συμφωνία κυρίων στο ζήτημα αυτό, αλλιώς φοβάμαι ότι το πράγμα θα στραβώσει. Ας δοκιμάσουμε και κάτι καινούργιο: Την τελική ευθύνη για το τι μπαίνει και τι δεν μπαίνει στην επιστολή προτείνω να την έχεις μόνο εσύ ως υπεύθυνος του blog, με την on line διαδικασία που περιγράφεις. Αλλιώς πάμε σε ομάδα και διαβουλεύσεις εκτός bloging, οπότε το πράγμα στραβώνει και πάλι. Οποιος θέλει υπογραφει. Με αυτό τον τρόπο μόνο νομίζω ενισχύουμε τη δυναμική του bloging.Γουστάρω!!!
Προχωράμε.
Συμφωνώ με την πρόταση για το site. Θα μπορούσαμε επίσης να καταθέτουμε προτάσεις γύρω από τους όρους, με βάση τους οποίους θα εξασφαλιζόταν η διαχειριστική (όχι μόνο οικονομική) διαφάνεια του θεσμού.
Το σχόλιο του ‘ανώνυμου’ εμένα μου μυρίζει spirit πάντως
ναι το σχόλιο ανώνυμου είναι δικό μου,
Ειμαι και γω μεσα και προτεινω ενα site το οποιο θα γινει γνωστο προς το κοινο της κορινθου με vip δικαιωματα δηλαδη θα μπαινει μεσα μονο οποιος εχει εξουσιοδοτηση για αρχη. Την οποια εξουσιοδοτηση προτεινω να την λαμβανει απο τον ΜΙΚΕ στην συνεχεια απο την συζητηση πιστευω οτι θα βγει καποιοα αποτελεσμα για να συνταξουμε καποιο κειμενο το οποιο μπορουμε να υπογραψουμε ολοι και να το στειλουμε σε ολα τα μμε
Με μορφη ερωτωαπαντησεων και να συτησουμε και την αποψη ολων των τοπικων κυριων που βγενουν για να διεκδηκησουν να γινουν δημαρχοι,νομαρχες,δημοτικη συμβουλοι…
Εχω στείλει μερικά email και περιμένω κάποιους ανθρώπους να πάρουν (έστω και όχι φανερά στο blog) θέση. Θα περιμένω τις απαντήσεις μέχρι ΚΑΙ την ερχόμενη Τετάρτη (μεθαύριο). Την Πέμπτη θα ανακοινώσω την οριστική μου απόφαση στο blog.
Ξαναδιαβάζοντας το αρχικό post έκανα νομίζω ένα λάθος. Γράφω προς το τέλος: “Λύση σε αυτό το πρόβλημα δεν μπορεί παρά να δώσει μια γενναία αναθεώρηση των σχέσεων του κράτους με την εκκλησία”. Θα έπρεπε να είχα γράψει για αναθεώρηση των σχέσεων της κοινωνίας με την εκκλησία.
Συμφωνω με αυτό που γράφτηκε πιο πάνω για την ταμπακιέρα.Δε με ενδιαφέρει και εμένα η σχεση του με οποιαδήποτε γυναικα (κακώς αναφέρεται ειρωνικά ως “κυρία” ,πολύ κακώς,ποιος μπορεί στα αλήθεια να κρίνει πότε ειναι κυρία μια γυναίκα ή οχι;;;).Αυτό που με ενδιαφερει και δεν το πίστευα οταν το άκουσα ειναι το τρομακτικο ποσο των ενα δις ευρω στο οποιο λέγεται οτι ανέρχεται η περιουσία του.
Ειναι δυνατόν;Στέκει κάτι τετοιο;
Αγαπητή Ρεγγίνα,
σ’ευχαριστώ για τη συμμετοχή σου. Για το θέμα του 1 δις δεν γνωρίζω τίποτα, ακούω κι εγώ πολλά αλλά δεν έχω καμία βεβαιότητα. Τα “” στο “κυρία” εκφράζουν μία προσωπική αντίληψη που έχει σχηματιστεί από πολλά γεγονότα και σε βάθος χρόνου και τα οποία ούτε μπορώ ούτε έχω τη διάθεση να τα εκθέσω. Η ζωή αυτή είναι μιά διαχείριση αβεβαιοτήτων. Είναι αβέβαιο αν θα ζω αύριο (μπρρρρ), είναι αβέβαιο αν έχω δίκιο στην κρίση μου για την “κυρία” κτλ. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν με καθιστά ανίκανο να εκφράζω την προσωπική μου γνώμη η οποία δεν έχει βεβαίως νομιμοποιητική αξία για κανέναν και σε καμία περίπτωση.
Ναι,συμφωνώ,κανενός η γνώμη δεν έχει νομιμοποιητική αξία για κάποιον άλλον.Ουτε καν η δική μου στο προηγούμενο σχολιό μου.Την εξέφρασα με τον ίδιο τρόπο που εκφράσατε και εσείς τη δική σας.Περισσότερο για να έχουμε κάτι να λέμε, γιατί από τη στιγμή που αδυνατούμε ή δεν επιθυμούμε (κυριως αυτο) να στηρίξουμε τα λόγια μας,τότε είμαι της γνώμης πως δεν πρέπει καν να τα προφέρουμε.
Συγχαρητήρια για το blog σας που ασχολείται με την πόλη της Κορίνθου.Μου αρέσει ως ιδέα.
Συμφωνώ με την ιδέα αλλά γιατί νέο site και όχι μέσα από το παρών? Εχω την αίσθηση ότι το θέμα αφορά την αποστολή του “Korinthos” συν ότι θα δημιουργηθεί και ο απαραίτητος ντόρος που το site χρειάζεται και αξίζει να έχει.
Κα Μπούκουρα,
αφού μου απαντήσατε στον πληθυντικό, οφείλω να αναδιπλωθώ και να τον υιοθετήσω κι εγώ. Μου άρεσε πολύ η τοποθέτησή σας “να έχουμε κάτι να λέμε”. Είναι αλήθεια πως έχουμε έλλειμμα συζήτησης στην εποχή μας. Από αυτήν την άποψη σας ευχαριστώ και πάλι για τα λόγια που μας χαρίσατε. Όμως μη κάνετε το λάθος να νομίζετε ότι δεν είμαι σε θέση να υποστηρίξω τα λεγόμενά μου (δεν ισχυρίζομαι βεβαίως ότι το κάνετε). Απλά αυτό πολύ φοβάμαι πως θα αποπροσανατόλιζε τη συζήτηση. Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζω πως οι λόγοι της απόδοσης των “” ΔΕΝ είναι σεξιστικοί και στη θέση της θα μπορούσε κάλλιστα να βρίσκεται κάποιος “κύριος”. Είναι η επιρροή της στον αποθανόντα λοιπόν και όχι το φύλο της που μας “ενόχλησε”. Αναρωτιέμαι αν εκτός από τις εκτιμήσεις για το ύψος της περιουσίας του μακαρίτη, έχετε ακούσει και για τις δικαστικές διεκδικήσεις που ετοιμάζει για την (οπωσδήποτε όχι ευκαταφρόνητη) περιουσία.
ΜΙΚΕ
συμφωνώ με την τελευταία αποστροφή σου, για την αναθεώρηση σχέσεων κοινωνίας-εκκλησίας. Δεν καταλαβαίνω τι εννοεί ο john για vip δικαιωματα. Εγώ θα ήθελα να μπορεί καθένας να μπει και να προτείνει, πέρα από διαπιστεύσεις. Ο ΜΙΚΕ βέβαια έχει τον τελικό λόγο για τη δημοσίευση απόψεων. Ολα στον αέρα, και μακριά από ομάδες ώστε να διαφανεί η δυναμική του bloging. Μια τελική συνάντηση αρκεί μόνo για τις υπογραφές. Επιμένω ότι το κειμενο δεν πρέπει να στοχεύει μόνο στο να μην ξαναγίνει ό,τι έγινε, αλλά κυρίως στο ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ, με την ανοχή βέβαια όλων των επωνύμων αλλά και ημών των ανωνύμων. Δεν θέλουμε να δικάσουμε κανένα, αλλά να ψηλαφίσουμε τους μηχανισμούς.
Τωρα εσείς με προσφωνείτε κυρία Μπουκούρα.Ειναι αλήθεια πως το “κύριε mike” δε μου πηγαίνει,ως αντίστοιχη προσφώνηση.
Και για να σοβαρευτώ,ο πληθυντικός χρησιμοποιηθήκε ανιχνευτικά και τυπικά (εκείνοι οι καθαροί λόγοι ευγένειας οταν μιλάμε σε έναν άγνωστο).Ειμαι προθυμη ομως να υιοθετήσω τον ενικό αν μου πείτε οτι τον προτιμάτε.Πάντα ο,τι προτιμά ο συνομιλητής μου.
Τωρα για τα υπολοιπα,ναι γνωρίζω τι λέγεται για τη σχέση αυτής της γυναίκας με τον αποθανόντα.Και αυτό που υποψιάζομαι είναι πως οι λόγοι είναι και σεξιστικοί συν τοις άλλοις.Μιλάτε για επιρροή γυναίκας.Ειναι περιεργο πως δεν έχουμε ακούσει τόσο ευκολα να μιλάνε για επιρροή άντρα σε μια γυναίκα με αντίστοιχα δυνατή θέση.
Επαναλαμβάνω δε γνωρίζω την κυρία,εχω διαβάσει και εχω ακούσει διάφορα για τη σχεση τους,-πολλά μάλιστα ανάγονται στη σφαίρα της ικανοποίησης που προσφέρει το δημοφιλες άθλημα του κουτσομπολιου-αλλά προτιμώ να εξακολουθήσω να σκέφτομαι και όχι να τρωω τα σερβιρόμενα.
Στο κάτω κάτω,κανείς δεν υπήρξε μέσα στη σχέση,κανείς δεν ηταν στη θέση αυτής της γυναίκας,κανείς δεν ξέρει ποια ακριβως επιρροή εχει υπάρξει και απο πού.Και ξαναλέω πως ακριβως επειδη δεν ξέρω,δεν μου αρέσει να υπονοώ διάφορα.Πολλές φορές η αλήθεια απέχει πολυ μακριά απο οποιαδηποτε υπονοια.Μπορει και να εχουν δικιο οσοι την κατηγορουν,δεν το αμφισβητώ,μα παράλληλα δεν μπορώ να μη σκεφτώ το τι φαρισαΐσμός επικρατεί σε πολλά επίπεδα και στρατόπεδα.Ακομη και σε εκεινα των κατηγορων.
Ξέρετε τι βλεπει το διψασμένο για θεάματα κοινό; Μια γυναίκα που “πλεύρισε” εναν μητροπολίτη και τον κατέστρεψε.Ωραία ιστορία για να τη λέμε σε παρέες.Απο εκει και πέρα εμένα ως ανθρωπο με ενδιαφέρει να μη “σταυρώνω” με ευκολία ανθρώπινες σχέσεις αλλά και ανθρώπινες επιρροές.
Τελος παντων το θέμα του να σχολιάζουμε ευκολα κάποιον αλλον ειναι πολύ μεγάλο και εχω ήδη καταχραστεί το χωρο σας με αυτό το μεγάλο σχόλιο.Ζητώ συγγνώμη για αυτό.
Και με τους πιστούς στο Λουτράκι δεν είχε έρθει σε ρήξη παλαιοτέρα ο Παντελεημων με αφορμή την κοίμηση του αρχιμ. Προκοπίου Παπαδόπουλου πριν από κάποια χρονιά.
Μάλλον ο μακαριστός μητροπολίτης είχε από παλιά δείξει δείγματα μη καλή σχέσης με το ποίμνιο του .
Θέλω να πιστεύω ότι δεν ήταν δικα του όλα αυτά που διάβασα στην διαθήκη του και η κόντρα που είχε κατά καιρούς με το ποίμνιο του ήταν αποτέλεσμα των κακών συμβουλών του .
isos,
πιστεύεις δηλαδή ότι δεν είχε ‘σώας τας φρένας’ όταν συνέγραφε την ΙΔΙΟΧΕΙΡΗ διαθήκη του και του υπαγόρευαν τι να γράψει;
Ίσως πράγματι να τον επηρέαζαν άσχημα κάποιοι άνθρωποι. Αλλά η ευθύνη παραμένει όλη δική του, και τώρα δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα.